zaterdag 21 juli 2012

Boy

Vandaag een geboortekaartje voor een jongetje. Ik ben de laatste maanden enorme fan van stikwerk op mijn kaarten. Het geeft een heel leuk effect, ik deed het altijd met de hand. Nu is dit echt een enorme klus, er gaat heel veel tijd in zitten. Dus de laatste tijd ging het me iets meer tegenstaan om een stikrandje toe te voegen, hoe leuk het resultaat ook is. Maar vandaag heb ik de makkelijkste manier gevonden voor een mooi stikrandje: met de naaimachine! Mijn moeder heeft me een spoedcursus gegeven en nu heb ik dus op haar naaimachine een geweldig leuk stikrandje toe kunnen voegen aan mijn kaart. Heel snel, hulde! En aangezien een stikrandje helemaal niet kaarsrecht op een kaart hoeft, heb ik me helemaal uit kunnen leven. Zie hier het resultaat van mijn eerste "machinewerk", een fijn randje rondom:



De slinger is naar een idee van Inge Blom, uit haar boekje 'Liefs uit Holland'.
De half slapende Forever Friends beer had ik al maanden uitgeknipt klaarliggen,
maar hij is nu eindelijk op een kaart beland.

 

De stempel op de achtergrond is bewust niet te opvallend/onopvallend.

Morgen weer een kaartje met inspiratie uit Inge's boekje!

Gebruikte materialen:
- Papier: Basic Grey (Lilykate)
- Slinger: Nellie Snellen
- Letters op slinger: ?
- Plaatje: Forever Friends
- Versje: stempelset Eline Pellinkhof\
- Elastiek

2 opmerkingen:

  1. En met een schitterend resultaat Miranda, het is dat ik geen naaimachine heb maar anders .... het geeft een toppie effect. Je kaart is geweldig.
    Groetjes van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattige kaart! Ja, de naaimachine staat hier ook regelmatig op tafel!

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!